Ya, semua produk Quantum Metal S/B diaudit sepenuhnya, dikawal selia, diperakui dan diiktiraf oleh Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa (ISRA) yang dilantik oleh Bank Negara Malaysia (BNM).
Ketahui lebih lanjut tentang ISRA
QM akan terus mengkreditkan tatabahasa emas yang setara ke dalam akaun emas pelanggan setelah menerima pengesahan pembayaran pelanggan. Emas fizikal akan disimpan dalam Perkhidmatan Global Brinks ('BRINKS') yang dikenali sebagai bilik kebal Pihak Ketiga. BRINKS ialah sebuah syarikat terkemuka di seluruh dunia. Selain itu, emas fizikal Pelanggan juga 100% diinsuranskan oleh LLOYD's London.
Tambahan pula, Pelanggan mempunyai kebebasan untuk mengeluarkan emas fizikal mereka daripada Akaun Penyimpanan Emas (GSA) pada bila-bila masa pilihan kecuali GAE5X / GAE10X tertakluk untuk pengeluaran selepas penyelesaian pembayaran penuh kepada QM. Ini boleh dilakukan dengan memilih 'Pengeluaran Fizikal' daripada GSA.
Syarikat yang berkelayakan atau mantap yang memenuhi model perniagaan QM dengan cadangan perniagaan yang baik dialu-alukan untuk menyertai QM sebagai rakan kongsi dagangan. Sila hubungi Talian Khidmat Pelanggan QM: 03-8605 3611/ WhatsApp kami di 014-3180237 untuk maklumat lanjut.
Terdapat banyak versi produk yang berkaitan dengan Quantum Metal di pasaran adalah disebabkan oleh iklan dan pemasaran yang disiarkan oleh individu atau syarikat / agensi yang 'Diketahui' dan 'Tidak Diketahui' pada mereka. halaman peribadi seperti FB / YouTube / Instagram / Twitter dll di platform media sosial.
Individu atau agensi / syarikat yang 'Dikenali' dirujuk sebagai Ahli Berdaftar Quantum Metal ( 'Perunding'). Semua Perunding berdaftar dikeluarkan dengan Kad Kuasa Keahlian. Pelanggan boleh mengesahkan Keahlian mereka melalui Kod Imbasan QR yang tersedia di platform media sosial mereka. Perunding telah dinasihatkan untuk mengiklankan dan mempromosikan produk QM dengan mengikut garis panduan pemasaran QM yang ketat dan tertakluk kepada SOP kepada Terma dan Syarat (T&C) yang ditetapkan oleh Pengurusan.
Walau bagaimanapun, 'Tidak diketahui' ialah mereka yang TIDAK berdaftar individu ) atau syarikat / agensi dsb dengan Quantum Metal dan mereka TIDAK mewakili kami dalam apa jua cara untuk mengiklankan / mempromosi / memasarkan / menerbitkan produk QM atau bertindak bagi pihak Quantum Metal S/B. Oleh itu, sebarang tindakan yang dilakukan oleh 'Tidak diketahui' biasanya membawa kepada mengelirukan dan salah tafsir produk QM, maklumat, model perniagaan, pematuhan dsb. Jika sekiranya pelanggan menemui sebarang kenyataan palsu atau pengumuman yang mencurigakan di media sosial, sila hubungi Talian Perkhidmatan Pelanggan QM dan WhatsApp butiran atau maklumat untuk siasatan kami.
Kami amat mengesyorkan dan menasihati Orang Ramai untuk melayari laman web rasmi Quantum Metal Sdn. Bhd. dan sila hubungi Talian Perkhidmatan Pelanggan kami di bawah untuk mendapatkan maklumat yang sah, betul dan tulen berkenaan dengan produk, kemudahan dan perkhidmatan QM.
Nombor Talian Perkhidmatan Pelanggan QM: 03-8605 3611
QM WhatsApp No.: 014-318 0237
Laman Web Rasmi QM: https://www.quantummetal.com
QM Facebook: https://www.facebook.com/QuantumMetalQM/
QM YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCiLO9cWWcu7fMgP19fqiS4g/videos
Sifat perniagaan Quantum Metal sebagai Syarikat Dagangan Emas tidak memerlukan QM mendaftar di bawah Suruhanjaya Sekuriti Malaysia ('SC') dan Bank Negara Malaysia ('BNM') yang serupa dengan Goldsmith Traders. Walau bagaimanapun, keseluruhan struktur produk Beli/Jual Emas bagi Logam Kuantum disemak dan diaudit sepenuhnya oleh Akademi Penyelidikan Syariah Antarabangsa ('ISRA'); sebuah agensi yang dilantik di bawah Bank Negara Malaysia ('BNM').
Monetary Metal menyediakan sebahagian daripada bekalan fizikal secara konsainan kepada Quantum Metal sama seperti bank dan semua cawangannya. Di mana lagi, Bullion Bank menyediakan dana / kredit kepada ahli Quantum Metal untuk produk Gold Asset Enhance (GAE) 5X/10X.
Ya, produk Quantum Metal diaudit oleh ISRA International Consulting Sdn. Bhd. untuk lafaz Syariah di mana ia adalah pematuhan kepada Dokumen Polisi Syariah.
Find out more on ISRA
Peningkatan modal daripada perdagangan emas fizikal tidak boleh dikenakan cukai
Tidak. Quantum Metal hanya berdagang pembelian dan penyimpanan emas fizikal.
Harga emas QM dikemas kini setiap hari berdasarkan London Metal Exchange (“LME”). Pelanggan boleh log masuk dan menyemak harga jongkong / emas QM yang diterbitkan di www.quantummetal.com untuk kemas kini harga emas setiap hari.
Harga Spot dirujuk sebagai nilai tetap antarabangsa bagi satu (1) auns troy harga emas berdasarkan penawaran dan permintaannya. Sila ambil perhatian bahawa QM tidak mengikut harga spot di mana ia berubah setiap minit.
Harap maklum bahawa penggunaan Kad Kredit / Kad Debit hanya akan tersedia dalam masa terdekat. QM akan membuat pengumuman rasmi apabila sistem kad bank sokongan telah sedia. Pada masa ini, kami hanya menerima 'PayDirect – FPX', 'Direct Bank In' melalui perbankan dalam talian, 'Akaun Pembayaran' dalam Sistem Quantum Metal ('QMS') dan Pemindahan Telegraf ('TT') melalui bank berdaftar di peringkat tempatan dan antarabangsa.
Kehalusan emas fizikal QM yang dijual adalah 999.9% ketulenan seperti yang dihasilkan oleh penapis yang disenaraikan dalam penyenaraian London Bullion Market Association (LBMA).
Setelah penyerahan dan transaksi Jual Emas berjaya oleh pelanggan, ia akan mengambil masa kira-kira satu (1) hingga lima (5) hari bekerja untuk QM memproses. Wang itu kemudiannya akan dikreditkan terus ke dalam akaun bank berdaftar pelanggan dalam rekod Sistem Logam Kuantum (QMS) kami.
Pelanggan boleh membeli emas serendah RM10.00 ke dalam Akaun Simpanan Emas (GSA) dan tiada had pembelian maksimum.
a. Purata kos yang ditunjukkan di tapak web dikira dalam mata wang asas anda.
b. Kos purata hanya akan dikemas kini apabila terdapat deposit atau pemindahan dalam transaksi.
c. Formula purata kos transaksi deposit:
d. Formula purata kos pemindahan dalam transaksi:
e. Purata kos yang dipaparkan pada halaman utama GSA atau halaman log akaun emas anda ialah purata kos yang diperoleh daripada transaksi terakhir anda.
Pertama, pelanggan mesti mengemukakan permintaan pengeluaran untuk 'Pengeluaran Fizikal' dalam Akaun Simpanan Emas QM mereka dan akan menerima tarikh pengesahan mengenai nasihat pengumpulan emas fizikal daripada Talian Khidmat Pelanggan QM sebelum pelanggan boleh masuk ke cawangan Ar Rahnu TEKUN yang dipilih. . Sila ambil perhatian bahawa walk-in terus ke cawangan Ar Rahnu TEKUN tanpa kelulusan QM & susunan tidak akan dilayan.
Jika sekiranya anda tidak menerima sebarang pengesahan semasa menghantar permintaan 'Pengeluaran Fizikal' anda, sila log masuk ke Akaun Simpanan Emas (GSA) dan semak sama ada maklumat hubungan anda (e-mel dan nombor telefon) dikemas kini. Ini akan menyebabkan kelewatan pihak QM untuk memproses permohonan serta mengesahkan tarikh pengumpulan emas fizikal. Walau bagaimanapun, anda dinasihatkan untuk menghubungi Talian Khidmat Pelanggan QM: 03-8605 3611 / WhatsApp kami di 014-3180237 untuk mendapatkan kemas kini dan maklumat terkini.
Tiada surcaj ke atas yuran yang perlu dibayar oleh Pelanggan untuk pengeluaran emas fizikal di Ar Rahnu TEKUN.
Emas fizikal QM yang dikeluarkan dari Ar Rahnu TEKUN boleh digadai / dijual kembali kepada Quantum Metal pada bila-bila masa dengan kadar pulangan yang lebih tinggi dengan menghubungi Talian Khidmat Pelanggan QM: 03-86053611 / WhatsApp kami di 014-318 0237 untuk bantuan lanjut kami. Jika pelanggan memilih untuk menggadaikan emas fizikal kepada Ar Rahnu TEKUN, pelanggan tertakluk kepada kadar, prosedur, terma dan syarat Ar Rahnu TEKUN. Sila berhubung terus dengan Ar Rahnu TEKUN mengenai perkara ini.
Ya, pengeluaran fizikal yang dikutip di Ar Rahnu akan dijual di Ar Rahnu TEKUN. Kadar adalah tertakluk kepada Ar Rahnu TEKUN terbitan fizikal belian lama hari itu. Tertakluk kepada Terma dan Syarat oleh Ar Rahnu TEKUN.
Sila hubungi talian am Ar Rahnu TEKUN di: 03-9059 8888
Atas sebab keselamatan, emas fizikal QM hanya boleh dikeluarkan dan dikutip oleh pelanggan yang sama yang telah menyerahkan transaksi untuk pengeluaran emas fizikal daripada Akaun Simpanan Emas (GSA) mereka. Pihak ketiga atau mana-mana peribadi lain adalah dilarang sama sekali untuk mengumpul emas fizikal bagi pihak pelanggan yang dimaksudkan.
Tidak, anda tidak dibenarkan menukar denominasi dan/atau kuantiti emas fizikal yang akan dikeluarkan selepas mengemukakan permintaan dalam sistem untuk pengeluaran emas fizikal.
Tidak, pertukaran pusat Ar Rahnu TEKUN untuk pengeluaran emas fizikal QM ke lokasi / pusat lain tidak dibenarkan setelah permintaan tersebut telah dikemukakan dalam sistem.
Talian Khidmat Pelanggan QM akan menghubungi anda sebaik sahaja emas fizikal QM sedia untuk dikutip di cawangan Ar Rahnu TEKUN dalam tempoh lima (5) hingga sepuluh (10) hari dari tarikh kutipan (Nota: Tertakluk kepada ketersediaan stok).
Anda mesti mengumpul emas fizikal anda dalam tempoh lima belas (15) hari bekerja selepas pengesahan tarikh kutipan yang diberikan oleh QM. Sebagai sebahagian daripada komitmen perkhidmatan kami, Talian Perkhidmatan Pelanggan QM akan menghubungi anda untuk mengingatkan anda jika tiada kutipan dilakukan. Walau bagaimanapun, jika emas fizikal tersebut masih tidak dikutip oleh pelanggan, Quantum Metal S/B berhak untuk menjual secara paksa emas fizikal yang tidak dikutip pada hari bekerja ke-20. Sukacita dimaklumkan bahawa penjualan emas fizikal kepada QM akan berdasarkan pada hari bekerja ke-20 nilai harga emas kadar 'Harga Beli' QM. Tatabahasa emas yang setara dengan emas fizikal tersebut akan dikreditkan semula ke Akaun Simpanan Emas (GSA) pelanggan pada hari transaksi yang sama.
Ya, anda boleh meminta pembatalan pengeluaran emas fizikal yang dihantar melalui sistem dengan menghubungi Talian Khidmat Pelanggan QM: 03-8605 3611 / WhatsApp kami di 014-318 0237 dalam tempoh tiga (3) hari dari tarikh transaksi. Sukacita dimaklumkan bahawa permintaan pembatalan tersebut akan dianggap dan dinyatakan sebagai tiada kutipan di mana Quantum Metal S/B berhak untuk melakukan 'penjualan paksa' emas fizikal tersebut. Penjualan emas fizikal akan berdasarkan nilai harga emas kadar 'Harga Beli' QM yang diurusniagakan pada hari bekerja. Tatabahasa emas yang setara dengan emas fizikal tersebut akan dikreditkan semula ke Akaun Simpanan Emas (GSA) pelanggan pada hari transaksi yang sama.
Tidak. Mengikut pengumuman QM yang dibuat pada 1 Julai 2020 dan 28 Julai 2021, Pembeli TIDAK perlu 'Top UP' Panggilan Margin atau membuat sebarang pembayaran tambahan kepada QM jika emas yang dibeli penurunan harga di bawah lapan peratus (8%). QM akan TIDAK menamatkan GAE Pembeli dan tidak akan ada 'Jual Paksa' transaksi. Pembeli dibenarkan menyimpan pegangan aset emas mereka pada bila-bila masa sehingga nilai emas meningkat untuk memperoleh keuntungan mereka. Oleh itu, Pembeli mempunyai hak pegangan 100% ke atas tatabahasa emas yang dibeli yang telah dikreditkan ke dalam GAE 5X / 10X mereka oleh QM. Penamatan Kontrak sepenuhnya di bawah budi bicara pilihan Pembeli sama ada untuk menyimpan atau menjual pegangan emas mereka.
Pembelian siri produk GAE 5X / 10X daripada Quantum Metal diberikan atas dasar Jangka Kredit dan BUKAN sebagai pinjaman kepada pelanggan. Nilai belian yang setara bagi tatabahasa emas akan dikreditkan terus ke dalam GAE 5X / 10X Pembeli masing-masing untuk memenuhi pematuhan Syariah setelah menerima pembayaran oleh QM. Pembeli mempunyai 100% pegangan tatabahasa tersebut dan boleh menjualnya pada bila-bila masa yang dikehendaki.
Untuk mendaftar akaun emas dengan QM, pelanggan boleh mendaftar melalui semua Perunding Berdaftar kami atau layari laman web rasmi QM di https://quantummetal.com atau hubungi QM's Talian Khidmat Pelanggan kami: 03-8605 3611 / WhatsApp kami di 014-318 0237 untuk bantuan pendaftaran.
Pendaftaran Akaun Simpanan Emas QM adalah Percuma (FOC).
Berikut adalah kriteria untuk pendaftaran Akaun Simpanan Emas dengan QM:
i) Berumur 18 tahun & atas;
ii) MyCard holder for Malaysian citizen with a registered Malaysian saving bank account or a valid Passport for a Non-Citizen with a recognized Local / Foreign Bank Account.
ya. Mana-mana syarikat yang berdaftar dengan SSM dibenarkan membuka Akaun Simpanan Emas dengan QM tertakluk kepada terma dan syarat. Sila hubungi No. Talian Khidmat Pelanggan QM: 012-6780237 / 014-3180237 untuk maklumat lanjut.
Semakan Kenali Pelanggan Anda (KYC) adalah penting untuk memastikan butiran peribadi Pelanggan seperti NRIC atau nama Pasport dan rekod Akaun Bank adalah tepat dan benar seperti maklumat yang dimasukkan ke dalam sistem QM. Selepas pengesahan dan pendaftaran KYC selesai, Akaun Simpanan Emas anda akan kekal aktif walaupun tiada transaksi sehingga permintaan penamatan akaun diserahkan kepada QM.
Ya, anda boleh menukar kata laluan dengan memilih pilihan 'Lupa Kata Laluan' pada halaman log masuk utama QM.
Jika anda tidak dapat log masuk ke Akaun Simpanan Emas anda, anda boleh meminta untuk menetapkan semula atau 'membuka kunci' dengan menghubungi Talian Khidmat Pelanggan QM: 03-8605 3611 / WhatsApp kami di 014-318 0237 untuk bantuan pendaftaran
Sila muat naik ID Kebangsaan anda mengikut Peraturan Keperluan Muat Naik ID Kebangsaan apabila mengaktifkan storan emas anda akaun.
Tidak. Penggunaan nama Quantum Metal, logonya serta logo sekutunya seperti AFFIN, MUAMALAT Banks, ISRA, BRINKS, MYANGKASA dll dan lain-lain dalam brosur dan video anda pada platform media sosial peribadi untuk tujuan pengiklanan dan promosi adalah TIDAK DIBENARKAN SAMA SEKALI mengikut Syarat & Syarat (T&C), Prosedur Operasi Standard (SOP) serta garis panduan Kod Etika Ahli yang ditetapkan oleh Pengurusan.
Kindly be informed that, if QM Management noticed any misuse of such information or receive any complaint(s) from the Public or Affiliates or others, the Member(s) QM GOLD Storage Account (GSA) will be Deactivated / Terminated.
Mana-mana orang yang berumur di bawah 18 tahun adalah TIDAK dibenarkan membuka GSA Peribadi dengan Quantum Metal. Walau bagaimanapun, mereka boleh mendaftarkan Akaun Junior di bawah GSA Utama Ibu Bapa mereka di mana Ibu Bapa akan bertindak sebagai penjaga mereka. Ibu Bapa mempunyai hak tunggal dan mempunyai kawalan penuh ke atas akaun tersebut untuk melakukan transaksi Beli/Jual Emas untuk simpanan pendidikan anak-anak mereka dan pelan masa depan dll. Ini termasuk pembelian produk GAE 5X/10X. Pemegang Akaun Junior tidak layak untuk menjadi 'Pengenalan / Perunding' (D/M/SM).
ya. Pemegang akaun Quantum Metal Gold boleh menamakan benefisiari mereka dalam senarai lajur 'Benefisiari' atau memilih pilihan lain yang tersedia dengan mengklik 'Estate'.
Berikut adalah langkah-langkah yang diambil oleh QM selaras dengan keperluan AMLA:
i) Pegawai pematuhan AMLA telah dicalonkan oleh QM untuk memastikan semua aktiviti dan kemudahan yang ditawarkan oleh QM adalah mengikut dan memenuhi pematuhan AMLA;
ii) QM menjalankan usaha wajar ke atas semua transaksi pelanggan dari semasa ke semasa di mana ia hendaklah memenuhi terma dan peraturan AMLA;
iii) QM menghantar Laporan Pematuhan Data ('DCR') yang komprehensif setiap tahun di mana ia selaras dengan arahan dan kriteria Bank Negara Malaysia ('BNM'). Ini adalah salah satu cara untuk QM melakukan risiko penilaian kendiri dan kelemahan untuk membendung aktiviti pengubahan wang haram serta akta pembiayaan keganasan. Selain mewujudkan nilai dan keyakinan pelanggan, ini merupakan ukuran dan amalan penting bagi QM untuk mengenal pasti kawasan kelabu dan merapatkan jurang bagi mematuhi keperluan Pencegahan Pengubahan Wang Haram / Counter Financing of Terrorism ('AML / CFT').
Program Perunding Logam Kuantum terbuka kepada semua ahli yang berdaftar. Untuk melayakkan diri sebagai Perunding sila hubungi Talian Perkhidmatan Pelanggan kami untuk maklumat lanjut. Sila hubungi hubungi Kami muka surat.
Sila hubungi atau WhatsApp kami atau layari pautan QM di:
No. Talian Perkhidmatan Pelanggan QM: 03-8605 3611
QM WhatsApp No.: 014-318 0237
QM Laman web rasmi: www.quantummetal.com
Waktu operasi perniagaan QM adalah dari 9 pagi - 5 petang dari Isnin hingga Jumaat. Pejabat QM ditutup pada hujung minggu (Sabtu & Ahad) dan pada Cuti Umum Tahun Kalendar Malaysia.